Συμμετοχή τραγουδιού με σύμπραξη άλλων 4 σχολείων στον 9ο Διαγωνισμό “Ελλάδα-Κύπρος-ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες”.

Το σχολείο μας συνέπραξε με άλλα 4 σχολεία στη δημιουργία και ερμηνεία του τραγουδιού «Το γλυκοχάραμα». Το τραγούδι αναφέρεται στο δράμα της Κύπρου, υπό το φως της ελπίδας του λυτρωμού.

Η φρικτή τουρκική εισβολή του 1974, η συνεχιζόμενη κατοχή και οι οδυνηρές συνέπειές τους έχουν φέρει στο νησί μια παρατεταμένη ζοφώδη και ασέληνη νύκτα. Πόνος, σκλαβιά, οδυρμός, πρόσφυγες, αγνοούμενοι…

Όμως το νησί αυτό είναι σπαρμένο με θυσίες ηρώων. Είναι ποτισμένο με τα αίματά τους. Αυτή είναι η ουσιαστική δυναμική που μας δίνει την ελπίδα του λυτρωμού, τη βεβαιότητα της Ανάστασης.

Οι ήρωες είναι ζωντανοί ανάμεσά μας, πρεσβευτές και υπέρμαχοι της λευτεριάς. Μνημονεύουμε ενδεικτικά τρεις: τον Γρηγόρη, τον Ευαγόρα και τον Βασίλη.

Ο Γρηγόρης Αυξεντίου είναι ο θρυλικός υπαρχηγός της ΕΟΚΑ. Μετά από δύο χρόνια αναζήτησης τον εντόπισαν οι Άγγλοι, με προδοσία,  στη σπηλιά-κρησφύγετο του στα βουνά του Μαχαιρά. Στις 3 Μαρτίου 1957 μετά από πολύωρη μάχη και άρνησή του να παραδοθεί, τον έκαψαν ζωντανό περιχύνοντας την περιοχή με βενζίνη. Το φως της θυσίας του προμηνύει το φως του λυτρωμού.

Ο Βασίλης Παναγόπουλος είναι ο Αγρινιώτης πιλότος του «Νίκη 4». Πρόκειται για ένα από τα αεροσκάφη που συμμετείχαν στην καταδρομική επιχείρηση απόκρουσης της τουρκικής εισβολής το βράδυ 21/22 Ιουλίου 1974. Κατερρίφθη από φίλια πυρά λόγω κακής ενημέρωσης. Κατά τη μαρτυρία των πληρωμάτων άλλων αεροσκαφών, η φωτιά του Νίκη 4 που ήταν στο άκρο του αεροδιαδρόμου, ουσιαστικά ήταν αυτή που τους βοήθησε να προσεγγίσουν και να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας. Το φως της θυσίας του φωτίζει τον δρόμο της λευτεριάς. Το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ Αγρινίου τραγουδά το Γλυκοχάραμα πίσω από την προτομή του.

Ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης είναι ο δεκαοκτάχρονος μαθητής-ποιητής, ήρωας του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ. Τον απαγχόνισαν οι Άγγλοι στις 14 Μαρτίου 1957. Οι σημερινές μαθήτριες του Λυκείου Α΄ Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ Πάφου, στο οποίο φοίτησε και στο οποίο άφησε το τελευταίο του γράμμα, ερμηνεύουν το τραγούδι μπροστά στον ανδριάντα του. Ο ανδριάντας βρίσκεται απέναντι από το σχολείο και το βλέμμα του είναι στραμμένο προς αυτό.

Έχοντας τέτοια πρότυπα και τέτοιους πρεσβευτές είμαστε βέβαιοι για το γλυκοχάραμα της λευτεριάς, για την Αναστάσιμη μέρα που ξημερώνει.

 Μέσα από τη δράση αυτή δόθηκε στους μαθητές μας η δυνατότητας να βιώσουν  μια μουσική εμπειρία κοινή με μαθητές άλλων σχολικών δομών. Είναι και αυτή μια προσπάθεια προώθησης της παροχής ίσων ευκαιριών.

            Η σύμπραξη πραγματοποιήθηκε με τα:

  • Λύκειο Α΄ Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ Πάφου
  • 4ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης (Θεσσαλονίκης)
  • 19ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης (Μαράσλειο)
  • 1ο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Θέρμης (Θεσσαλονίκης)

Από το σχολείο μας συμμετείχαν:

 Οι μαθητές: Αποστολίδου Άννα Μαρία, Εμενίδου Ελισάβετ, Ζερβός Δημήτριος, Τζουμπάρης Νικόλαος, Δάρδα Κωνσταντίνα, Ολιινίκ Ανίτα, Πατυνιώτη Αναστασία, Σιαρένιου Σοφία, Φετφατζή Βασιλική, Ζωγράφου Μαργαρίτα, Παρασίδου Ειρήνη, Τάσο Ελευθερία, Σιώπη Μαρίνα Σοφία, Γκαμπούρα Αικατερίνη, Φοβάκη Βασιλική, Μανουσακίδου Ελισάβετ.

Oι εκπαιδευτικοί: Βουτσά Μαρία (ΠΕ 79), Μήσιου Μαρίνα (ΠΕ 02.50), Φειδιαράκης Ιωάννης (ΠΕ 03).